I lavoratori della Whirlpool questa mattina hanno prima occupato i binari dell’Alta Velocità alla stazione centrale di Napoli e attuato poi un blocco stradale a piazza Garibaldi. A manifestare circa 200 operai che espongono striscioni e scandiscono slogan contro la multinazionale americana.
“Se il Governo vuole rendersi complice di questa assurda decisione dell’azienda stando in silenzio, noi non abbiamo nessuna intenzione di fermarci.
Non si può permettere la chiusura dei cancelli di un’azienda che non solo non rispetta gli accordi, ma in più scoppia di salute”. A parlare è Italia Orofino, operaia della Whirlpool di via Argine a Napoli, che commenta la protesta di oggi che ha visto i lavoratori dello stabilimento partenopeo occupare prima i binari dell’Alta Velocità e poi attuare un blocco stradale in Piazza Garibaldi. “Chi tace – aggiunge Orofino – è complice e noi non staremo zitti fino a quando non si ritirerà la procedura di licenziamento e verranno aperti i cancelli di via Argine”.’Non si può permettere la chiusura dei cancelli.
Tratto da: Ansa
Wonderful article! We will be linking to this particularly great article on our site.
Keep up the good writing.
Great website. A lot of helpful info here. I’m sending it to some buddies ans additionally
sharing in delicious. And naturally, thank you in your sweat!
Also visit my website; Sandra
Hi there, You’ve done a great job. I will definitely digg it and in my view recommend to my friends.
I am confident they will be benefited from this web site.
Look at my homepage: Malcolm
You should be a part of a contest for one of the
most useful sites on the web. I’m going to highly recommend this blog!
I used to be very happy to find this net-site.I wanted to thanks to your time for this glorious read!! I undoubtedly enjoying every little little bit of it and I’ve you bookmarked to check out new stuff you weblog post.
I have been exploring for a bit for any high-quality articles or blog posts on this sort of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this website. Reading this info So i am happy to convey that I’ve an incredibly good uncanny feeling I discovered just what I needed. I most certainly will make certain to don’t forget this web site and give it a look on a constant basis.